Denne listen er høyst subjektiv, og omhandler bare titler som jeg har lest i år. PS: NOEN AV BØKENE ER I SERIER OBS
KRIM
Høstdåd- De La Motte
Det innerste rommet- Horst
En grav for to- Holt
Dronen- Lindell
Bevisets stilling- Tvedt
Mørke Menn – Jensen
Ildbarnet- Tremayne
Roser er døde- Bolton
Til jord skal du bli- Kallentoft
Alle kan drepe- Brekke
Likblomsten- Hancock
Kjærlighet for voksne- Ekberg
Avdeling 73- Sarenbrant
Stalpi- Spjut
«RÅ» KRIM
Krim som er mer blodig, mer thriller/spenningsaktig, gjerne mer vold.
Udyr- Kurt Aust
Gutten som elsket rådyr- Bjørk
Nesbø sine bøker
Sett av den døde- Sæther
Lobotomisten- Sæther
Brennende hat- McDermid
Pappas gutt- Schepp
Den enøyde kaninen- Carlsson
Korset- Johnsrud
Den vakre død- Bauer
Åte- Cole
Møt meg i paradis- Bakkeid
Nei, nei gutt- Arlidge
Blodmåne- Engeberg
Hennes største frykt- Swanson
Syndeflod- Ohlsson
Syndsforlatelse- Yrsa
«KOSEKRIM»
Krim som er koseligere, og med mer humor.
På sporet- Quinn Spencer
I de beste sirkler- Kjølner
Jordfast- Norton
Kald sommer- Nilsen
HISTORISK KRIM
Krim med historisk bakteppe, for eksempel krigsårene.
Liket i slottsparken- Wikander
Isbjørngåten- Lahlum
Tre timer- Roslund
Barføtt over isen- Holm
Med blodig forsett- Burnet
Bourg- Rød desember
Clinch- Holmen
Frikjent- Ellingesen
Vredens dag- Aust
Krittmannen- Tudor
STEDSBASERT KRIM
Krim som foregår et bestemt sted, Shetland, Bergen el.
Lewistriologien- May
Fluktruten- Arnaldur
Fuglekikkeren- Shaw
Istider- Vargas
Bøkene til Jæger
Tar gjerne imot tips til gode krimbøker:)